El Quart Cinturó, o com l'estat sembra zitzània contra el procès sobiranista

19/02/2016 | 0 comentaris

Zoom Ampliar / Més imatges

Documents adjunts:

L'anunci de licitació de l'estudi informatiu del tram Terrassa-Granollers ésdevé un altre acte electoral del PP.

El Quart Cinturó, una infraestructura que és el paradigma del model anacrònic i estatal de la mobilitat, econòmic i territorial de l'estat.

L'anunci d'ahir de la Ministra de Fomento en funcions d'iniciar en pocs dies la licitació de la redacció de l'estudi informatiu del Quart Cinturó entre Terrassa i Granollers és una nova mostra que l'administració de l'estat utilitza el Quart Cinturó a voluntat com a eina política.

En la conjuntura actual (un Gobierno en funcions, una retallada pendent dels pressupostos generals de l'estat imposada per la Unió Europea, un Parlament i un Govern de la Generalitat amb unitat d'acció sobiranista), recuperar Quart Cinturó només és sinònim de sembrar zitzània i discòrdia des de la feblesa d'un Gobierno en funcions i que utilitza tota arma llancívola possible per crear conflicte a Catalunya i, de passada, iniciar una possible campanya electoral per al mes de juny.

Fer aquest anunci en plena visita a les obres del Quart Cinturó, amb uns pressupostos que ni tan sols doten el 50% de l'obra pendent d'executar, és el mateix que fer focs d'encenalls. Ni el posat seriós de la Ministra la fan creïble.

Esperem que les forces polítiques catalanes no oblidin que aquesta és una infraestructura que, tal i com demostrava el mateix estudi informatiu del tram Terrassa-Granollers del 2010, només tindria funcions internes en l'àmbit metropolità. Per tant, és una infraestructura que ha de ser dissenyada i executada en el marc de les competències territorials i de mobilitat definides per l'Estatut de Catalunya per la Generalitat.

Esperem que les forces polítiques catalanes, amb independència de si són sobiranistes o no, tinguin present que les llavors de la discòrdia també tenen forma d'infraestructures.

Esperem que el nou Conseller de Territori i Sostenibilitat, ferm defensor del Quart Cinturó amb qui hem mantingut converses llargues i disteses, sàpiga estar a l'alçada i no deixar-se emmirallar en l'acció infraesctructural demodée i desacreditada del Ministerio de Fomento.

 

I si malgrat tot es licita l'estudi informatiu?

El nou estudi informatiu haurà de superar les mateixes limitacions dels pressupostos generals de l'estat (dotació econòmica i tram concret). A més, una vegada adjudicat, s'hauran d'iniciar les consultes ambientals prèvies i de definir traçat, alhora que adaptar-se a la legislació territorial i ambiental vigent, marc que l'anterior estudi ignorà deliberadament.

Amb els antecednts de què disposem (primeres adjudicacions d'estudis informatius el 1990), és d'esperar que fins i tot els més ferms defensors del Quart Cinturó caiguin en el desànim. Perquè, recordem-ho, els millors estudis contra el Quart Cinturó han estat els mateixos estudis informatius, ja que han demostrat que no milloren la mobilitat i desvien recursos que haurien de vertebrar una veritable xarxa de transport públic a la segona corona metropolitana.

 

 

Campanya Contra el Quart Cinturó
L'Alt Penedès, el Baix Llobregat i el Vallès, 19 de febrer de 2016

Més informació:
Toni Altaió 655 179 694 correu@adenc http://ccqc.pangea.org

 

Comentaris

Envia un nou comentari

  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Més informació sobre opcions de format

Mollom CAPTCHA (play audio CAPTCHA)
Tecleja els caràcters que veus a la imatge. Si no ho pots llegir, desa el formulari i es generarà una nova imatge. Pots usar majúscules i minúscules.