Aquest projecte és una nova línia de treball conjunta entre diferents agents, entitats ecologistes, l’ADENC i GEPEC, un grup d’arquitectes i urbanistes, UrbaNins, i els centres de recerca i investigació CREAF i el CTTC. Es tracta doncs d’una iniciativa transversal i multidisciplinar, que a partir de l’educació ambiental i mitjançant un procés de co-creació i participació ciutadana es proposa fer un pas endavant cap a la millora de l’ecosistema urbà

Les ciutats funcionen com un immens ecosistema, amb fluxos d’energia i matèria i estructures complexes (edificis, carreteres i espais verds) que proporcionen establiment, refugi i aliment a persones, però també a tot un seguit d’espècies animals i vegetals).

Les ciutats actuals solen ser compactes, amb una alta densitat de població i pocs espais naturals, on les oportunitats per a la presència de biodiversitat són escasses a l’interior de la trama urbana. En aquests últims anys, però, la preocupació per naturalitzar les ciutats, fer-les més sostenibles i augmentar la biodiversitat urbana ha crescut notablement.

Aquesta nova línia de treball pretén millorar i repensar les ciutats a través d’una metodologia participativa amb la implicació de la ciutadania, les escoles i l’administració local. A través de l’educació ambiental, la transformació urbanística, i la gestió i conservació de la biodiversitat, aquest projecte té la intenció de millorar la qualitat de nostres ciutats, tant a nivell biològic, com també buscant una millora de l’espai públic fent-lo més acollidors per les persones i tots els seus habitants.

Actualment hem engegat dues experiències a les ciutats de Castellar del Vallès i Sabadell.

  • Biodiversifiquem l’entorn escolar. Projecte adreçat a la comunitat educativa, finançat per la Generalitat de Catalunya i ha desenvolupar en el curs 2018-19.
  • Vivim, Respirem, rePLANTegem Sabadell. Projecte adreçat a la ciutadania i comunitat educativa, finançat per l’Ajuntament de Sabadell, gràcies als Pressupostos Participatius “Construint Ciutat 2019”, i ha desenvolupar en el curs 2019-20.

Amb la participació de: 

Amb el suport de: