Coneix l'ADENC | Cerca al lloc web | Fes-te Soci | Contacta

  • Inici
  • L'Adenc
  • Actualitat
  • Agenda
  • Campanyes
  • Educació ambiental
  • Grups de treball
  • Publicacions
  • Documentació
Home » Educació ambiental » Unitats didàctiques » BLOC 3: L'aigua al món

BLOC 3: L'aigua al món

Zoom Ampliar / Més imatges

Arxius adjunts:

application/pdf icon
Bloc 3. Dossier de treball per a l'alumnat
application/pdf icon
Annex bloc 3 (1)
application/pdf icon
Annex bloc 3 (2)

3. 1. Introducció: l'aigua al món

L’aigua és un element indispensable per a la vida i la dignitat humana, imprescindible per al desenvolupament. És per això que, des de sempre, els assentaments humans s’han situat a la vora de punts d'aigua (rius, llacs, etc.). A més a més, el reconeixement del dret humà a l'aigua com un accés bàsic universal i un sanejament adient, és una tasca pendent en molts païssos.

L'ésser humà i l'aigua han conviscut durant molts segles en equilibri i harmonia. Aquest equilibri es basava en concebre l'aigua com un bé comú i la necessitat del seu ús per sobreviure. Però aquest equilibri s'ha trencat en moltes parts del món, on ha passat a ser considerada un bé econòmic seguint les lleis de mercat. D'aquesta manera, l'aigua es converteix en un recurs de qui pot pagar-la posant en perill la vida de tots els ecosistemes aquàtics.

Segons dades de les Nacions Unides, 31 països del món s'enfronten en aquest moment a problemes de subministrament i escassetat d'aigua. Més de 1.000 milions de persones no tenen aigua neta per beure i gairebé 3.000 milions no tenen accés als serveis sanitaris. El 2025, el món tindrà 2.600 milions més d'habitants que actualment. Però dos terços d'aquestes persones viuran en greu escassetat d'aigua, i un terç patirà una manca absoluta d'aigua. La demanda superarà en un 56% la disponibilitat. L'augment demogràfic, el canvi climàtic i altres factors, ens fan veure que l'aigua és un recurs cada vegada meś escàs.

Cliqueu l'arxiu adjunt per a descarregar el dossier amb el contingut i les activitats corresponents.

Què heu après? Cliqueu sobre el Qüestionari final del bloc 3

‹ BLOC 2: L'aigua a la natura amunt BLOC 4: El recurs de l'aigua ›

Educació ambiental

  • Programes
  • Recursos educatius
  • Programa Ciutat i Escola de l'Ajuntament de Sabadell
  • Guia d'activitats i serveis educatius (PAME) de l'Ajuntament de Terrassa

Inici de sessió d'usuari

  • Demana una contrasenya nova

Promocionem



Entitat adherida a la Federació d'Entitats Ecologistes de Catalunya

Disseny Web | Aquesta web es publica sota llicència creative commons | Accés Intranet