El projecte «Biodiversifiquem l’entorn escolar: Replantegem la ciutat» s’inicia a Castellar del Vallès , Torredembarra i Tortosa

Aquest 2019, un dels nous projectes que l’ADENC i el GEPEC està duent a terme és el projecte «Biodiversifiquem l’entorn escolar: Replantegem la ciutat», amb la idea d’afavorir la biodiversitat urbana mitjançant un procés de cocreació que ens dugui a pensar i dissenyar propostes que pretenen replantejar el model de ciutat que tenim actualment. Aquest és un projecte que estem realitzant amb col·laboració amb diverses entitats: Urbanins, CREAF i UAB, amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

Ara mateix, aquest projecte s’està duent a terme al municipi de Castellar del Vallès amb dues escoles del poble: l’Escola el Sol i la Lluna i l’Escola Sant Esteve. Aquestes dues escoles al llarg del curs escolar 2019-20 realitzaran tot un seguit de tallers per entendre, conèixer i finalment millorar la biodiversitat present en l’entorn dels seus centres educatius. En col·laboració el GEPEC també està realitzant el mateix procés a les escoles Antoni Roig de Torredembarra i Sant Llàtzer de Tortosa.

Durant el mes de març els alumnes de 3er de l’Escola Sant Esteve i els de 4rt, 5è i 6è de l’Escola el Sol i la Lluna ja han realitzat el primer taller del projecte, on han après el significat de biodiversitat i urbanisme, a partir d’una dinàmica i un joc a classe. El joc titulat «Replantegem la ciutat» és un joc creat per Urbanins, on els participants han de dissenyar la seva pròpia ciutat i durant el desenvolupament del joc es podrà veure si aquesta és un espai apte per la biodiversitat i les persones que hi viuen.

  

El joc ha tingut molt bona rebuda pels alumnes i el professorat de les escoles i amb l’ajuda d’aquest han entès millor la relació entre la fauna, la flora i les persones dins de la ciutat. També han pogut veure moltes de les problemàtiques que afecten tant a la ciutadania com a la biodiversitat, com per exemple, l’aparició d’espècies invasores o la contaminació. Al llarg de desenvolupament del joc, els alumnes, també han après algunes mesures que es poden dur a terme per afavorir la presència de la biodiversitat urbana, construint caixes nius o hotels d’insectes, o plantant vegetació autòctona que atregui als pol·linitzadors.

Un cop acabada aquesta primera part del projecte, que ha ajudat a entendre millor als alumnes l’entorn on viuen i la importància de la biodiversitat, començarà la segona part, on descobrirem i aprendrem a identificar les espècies d’animals i plantes que viuen als voltants de les dues escoles, amb la participació dels alumnes, però també de les famílies i de tota la comunitat educativa.

Per més informació sobre el projecte, podeu consultar el nou apartat web del projecte «Biodiversifiquem l’entorn escolar: replantegem la ciutat». Si vols seguir i obtenir més informació del projecte ho pots fer al següent enllaç: http://adenc.cat/biodiversifiquem-lentorn-escolar/ . Aquí trobaràs més noticies del projecte i tots els materials que anem publicant.

Escrit per  Adenc

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *